Αυτή την εβδομάδα ασχοληθήκαμε με τα επίπεδα γεωμετρικά σχήματα (κύκλος, τρίγωνο, τετράγωνο, ορθογώνιο). Αρχικά, συζητήσαμε με τα παιδιά για τα γεωμετρικά σχήματα (ποια είναι, ποιες είναι οι ιδιότητές τους, που τα συναντάμε στην καθημερινή μας ζωή).

Έπειτα τα παιδιά φαντάστηκαν και έφτιαξαν μια χώρα αποτελούμενη από σχήματα, τη λεγόμενη «Σχηματοχώρα».

Στη συνέχεια διαβάσαμε την ιστορία της «Σχηματοχώρας». Τα σχήματα ζούσαν όλα μαζί αγαπημένα. Αρχηγός τους ήταν ο Τετραγωνούλης. Ο Τετραγωνούλης όμως γέρασε και δεν μπορούσε να κυβερνήσει. Έτσι τα σχήματα αποφάσισαν να γίνουν εκλογές για να εκλέξουν νέο αρχηγό. Υποψήφιοι τέθηκαν ο Τριγωνούλης και ο Κυκλάκης. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες του τριγώνου και του κύκλου και έφτιαξαν τους προεκλογικούς λόγους των υποψηφίων. Ανέπτυξαν τα επιχειρήματά τους γιατί πρέπει να ψηφίσουν τον κύκλο και να καταψηφίσουν το τρίγωνο ή το αντίστροφο. Χρέη γραφέα εκτελούσε η νηπιαγωγός.

Στη συνέχεια επιδόθηκαν στη δημιουργία της προεκλογικής αφίσας των υποψηφίων. (φωτογραφία DSC01129)

Μέχρι που έφτασε η ώρα της κάλπης. Τα σχήματα άσκησαν το εκλογικό τους δικαίωμα. Η εφορευτική επιτροπή καταμέτρησε τις ψήφους και το αποτέλεσμα ήταν ισοψηφία. Ο Κυκλάκης και ο Τριγωνούλης θα συγκυβερνήσουν τη Σχηματοχώρα.

Επίσης, αναφερθήκαμε στο ζωγράφο Ίτεν, ο οποίος σχεδίαζε τετράγωνα και τα χρωμάτιζε με διαφορετικά χρώματα. Τα παιδάκια μιμούμενα τον Ίτεν έφτιαξαν τους δικούς τους πίνακες ζωγραφικής με τετράγωνα.

Ολοκληρώσαμε το project παίζοντας κουκλοθέατρο. Η γιαγιά Γεωμετρία κάνει τα γεωμετρικά σχήματα (επίπεδα και στερεά) να μη μαλώνουν για το ποια είναι πιο χρήσιμα.