Η Στ’ τάξη συμμετέχει στο διαγωνισμό δημιουργικής γραφήςτου Μεταπτυχιακού Προγράμματος Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Το θέμα του διαγωνισμού αφορά τη διαφορετικότητα –φυλετική, θρησκευτική, εθνική, κοινωνική, πολιτική, ιδεολογική, γλωσσική και κάθε άλλη- όπως αυτή εκδηλώνεται και βιώνεται τόσο στο σχολικό όσο και στο κοινωνικό περιβάλλον, όχι μόνο ως προσωπικό συναίσθημα, αλλά και ως αποτυπωμένη συμπεριφορά. Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες έγραψαν τα δικά τους σενάρια και μετά έφτιαξαν τις δικές του ταινιούλες.


Τα Μαθηματικά είναι παιχνίδι κι έτσι τα βλέπουν και οι μαθητές: σαν πνευματική πρόκληση και διασκέδαση. Κάποιες δραστηριότητες βοηθούν τους μαθητές να χαίρονται τα μαθηματικά. Οι μικροί μαθητές «πυροβολούν» τους αριθμούς σ’ ένα παιχνίδι αστεροειδών, ενώ οι μεγαλύτεροι μαθητές συμμετέχουν στο «Math club» όπου δουλεύουν κάποια θέματα από μαθηματικές ολυμπιάδες. Αυτή την εβδομάδα άλλωστε συμμετείχαν στο σχετικό διαγωνισμό της Μαθηματικής εταιρείας. Δείτε τις σχετικές φωτογραφίες στο Φώτο Album

Φαντασία, κέφι και δημιουργικότητα! Αυτά ήταν τα τρία "υλικά" που χρησιμοποίησαν οι μαθητές της Γ΄τάξης του σχολείου μας και δημιούργησαν τις δικές τους αφίσες για την Παγκόσμια Ημέρα χωρίς αυτοκίνητο. Με αυτόν τον τρόπο συμμετείχαν ενεργά στη δράση του Κ.Π.Ε. Νέας Κίου που στόχο είχε να ευαισθητοποιηθούν και να εκφραστούν πάνω στο μεγάλο ζήτημα της προστασίας του περιβάλλοντος. Δείτε τις σχετικές φωτογραφίες στο Φώτο Album

«Είπε ότι θα χόρευε μαζί μου αν της έφερνα κόκκινα τριαντάφυλλα,» φώναξε ο νεαρός Φοιτητής, «άλλα σε όλο τον κήπο μου δεν υπάρχει ούτε ένα κόκκινο τριαντάφυλλο». «Επιτέλους να ένας πραγματικά ερωτευμένος,» είπε η Αηδόνα. «Νύχτες ολόκληρες κι αν έχω τραγουδήσει για αυτόν, αν και δεν τον ήξερα: νύχτες ολόκληρες έχω διηγηθεί την ιστορία του στ' αστερία, και τώρα τον αντικρίζω”. Τα διηγήματα του Όσκαρ Ουάιλντ ενέπνευσαν τους μαθητές της Ε’ τάξης για να φτιάξουν τις όμορφες ζωγραφιές που βλέπετε στη σελίδα “Εργασίες μαθητών”. Δείτε τις σχετικές φωτογραφίες στο Φώτο Album

Τα παιδιά μας...έριξαν άγκυρα στο λιμάνι του Ναυπλίου! Στα πλαίσια της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, η Ε τάξη μεταφέρθηκε στο λιμάνι του Ναυπλίου για να παρατηρήσει ό,τι χρειαζόταν ώστε να ολοκληρώσει την εργασία της. Το αποτέλεσμα; Όμορφο και συνεργατικό!

Τα παιδιά μας χωρίστηκαν σε πέντε ομάδες των τεσσάρων ατόμων. Τα θέματα της κάθε ομάδας ήταν τα εξής: α) Γενικές πληροφορίες για τα λιμάνια, β) Ιστορική αναδρομή του λιμανιού του Ναυπλίου, γ) Χρήση του λιμανιού του Ναυπλίου στη σημερινή εποχή, δ) Μόλυνση και άλλα προβλήματα του λιμανιού του Ναυπλίου, ε) Σημασία του λιμανιού του Ναυπλίου για την περιοχή και τους κατοίκους της.

Η εργασία μας πραγματοποιήθηκε σε τρία στάδια. Το πρώτο στάδιο αφορούσε την ευαισθητοποίηση των μαθητών για το θέμα και τη συλλογή πληροφοριών για την κάθε ομάδα. Στις ώρες που αφιερώσαμε σ’αυτό το κομμάτι, δουλέψαμε είτε στην τάξη κυρίως με τη μέθοδο ερωτήσεων- απαντήσεων, είτε στην αίθουσα υπολογιστών με συλλογή πληροφοριών από το διαδίκτυο. Το δεύτερο στάδιο περιλάμβανε επίσκεψη στο χώρο του λιμανιού του Ναυπλίου όπου οι μαθητές παρατήρησαν από κοντά τα στοιχεία που χρειάζονταν για τη χρήση, τη σημασία και τα προβλήματα του λιμανιού και φωτογράφισαν ό,τι χρειαζόταν η κάθε ομάδα. Το τρίτο στάδιο ήταν και το τελευταίο της εργασίας μας όπου οι μαθητές κατέγραψαν τις πληροφορίες που συγκέντρωσαν και τις συνδύασαν με τις φωτογραφίες που είχαν βγάλει κατά την επίσκεψή τους στο λιμάνι για να σχηματίσουν ένα όμορφο αποτέλεσμα.

Η εργασία μπορεί να χαρακτηριστεί πολύ επιτυχής. Οι μαθητές έδειξαν ιδιαίτερη διάθεση τόσο στο ερευνητικό, όσο και στο πρακτικό, τελικό κομμάτι της εργασίας. Οι παρατηρήσεις τους ήταν πολύ εύστοχες και εκτός από το ότι επιμορφώθηκαν επαρκώς για τα λιμάνια και την αξία τους, μπόρεσαν και συνδύασαν με σωστό τρόπο τις πληροφορίες που συνέλεγαν κατά τη διάρκεια της εργασίας με σχετικές πληροφορίες που είχαν αποκομίσει από μαθήματα όπως η ιστορία και η γεωγραφία.

Λέμε ΟΧΙ στο σχολικό εκφοβισμό και συμμετέχουμε σε διαγωνισμό ταινίας μικρού μήκους.Το Βρετανικό Συμβούλιο και το Διεθνές Κέντρο Ολυμπιακής Εκεχειρίας διοργάνωσαν στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος με τίτλο “Σέβομαι τη Διαφορετικότητα” το διαγωνισμό “Λέμε ΟΧΙ στο σχολικό εκφοβισμό”. Η Ε΄ τάξη του σχολείου μας συμμετείχε στον παραπάνω διαγωνισμό με την παρουσίαση ενός video στο οποίο τονίζεται το δικαίωμα του κάθε παιδιού να του φέρονται με σεβασμό και ευγένεια. Πέντε μαθητές - αφηγητές παρουσίασαν πέντε διαφορετικά περιστατικά σχολικού εκφοβισμού που έδειχναν την έλλειψη σεβασμού, τη μη αναγνώριση της διαφορετικότητας και το μη ομαδικό πνεύμα. Η ομάδα μας με το όνομα “NO FEAR” έδειξε ότι τα παιδιά πρέπει να είναι αγαπημένα και να μη φοβούνται τίποτα! Είμαστε όλοι φίλοι!

Στα γαλλικά, αναφερθήκαμε στη ζωή της Edith Piaf. Ακούσαμε και μεταφράσαμε κάποια από τα τραγούδια της. Είδαμε βίντεο και φωτογραφίες και ...χορέψαμε! Ξεφυλλίσαμε επίσης ένα βιβλίο της. Μάλιστα, μία μαθήτρια της ΣΤ' τάξης έγραψε τις εντυπώσεις της από το συγκεκριμένο μάθημα:

"Σήμερα στο μάθημα των γαλλικών έμαθα για μία Γαλλίδα τραγουδίστρια, την Edith Piaf. Εμένα μου αρέσουν πολύ τα τραγούδια της και τη θαυμάζω. Η ιστορία της είναι πολύ λυπητερή. Με λίγα λόγια ήταν μία γυναίκα που άξιζε το θαυμασμό μας. Η κυρία μας έβαλε κάποια από τα τραγούδια της και άρεσαν σε όλα τα παιδιά μέσα στην τάξη. Μετά την ζωγραφίσαμε και της βγάλαμε φωτογραφίες. Με λίγα λόγια αυτό το μάθημα ήταν τέλειο γιατί ... ήταν αφιερωμένο στην Edith Piaf."

Στα αγγλικά, η Ε' τάξη άκουσε και τραγούδησε ένα τραγούδι του British Council που μας ταξίδεψε σε όλον τον κόσμο, ενώ η ΣΤ' έκανε εργασία σχετικά με τη ζωή και το έργο του μεγάλου Άγγλου ποιητή και θεατρικού συγγραφέα, William Shakespeare.

Μερικές από τις σκέψεις των παιδιών όσον αφορά τη φράση "Love give me strength and strength shall help afford" που εντοπίζεται στο γνωστό έργο "Romeo and Juliet" είναι οι παρακάτω:

-"When we love something and we want to do it, we have the power to accomplish it."

-"W. Shakespeare means that love is the most important thing of all."

-"When a person loves somebody, they feel strong emotions. Love needs strength to solve all the problems."

-"Love is a very strong feeling and when we are in love we are able to overcome all the difficulties we may face."

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων, που τη γιορτάζουμε στις 4 Οκτωβρίου, οι μαθητές της Α’ τάξης του σχολείου μας έφτιαξαν ζωγραφιές με πρωταγωνιστές τους ήρωες του ζωικού βασιλείου. Η χαρά των μαθητών ήταν μεγάλη από την αρχή της συζήτησης που έγινε στην τάξη, αφού όπως όλοι ξέρουμε τα μικρά παιδιά αγαπούν πολύ τα ζώα! Η συζήτηση αφορούσε τα είδη των ζώων, τον τρόπο ζωής τους, τη φροντίδα που οφείλουμε να δείχνουμε εμείς οι άνθρωποι απέναντί τους αλλά και τους κανόνες υγιεινής που πρέπει να τηρούμε για μια ασφαλή συμβίωση με αυτά. Στο τέλος τα πρωτάκια επιδόθηκαν στο άθλημα που ξέρουν πολύ καλά να κάνουν, τη ζωγραφική, καθώς η φαντασία τους ως γνωστόν δε στερεύει ποτέ!Μερικά δείγματα των έργων τους βλέπετε στο φωτογραφικό album.

Κάθε Παρασκευή τα δευτεράκια προσεγγίζουν ένα μεγάλο ζωγράφο. Αυτή την Παρασκευή αφού ταξίδεψαν ευχάριστα στο έργο του Van Gogh με το διαδραστικό πίνακα και οπτικοακουστικό υλικό κατάλληλο για την ηλικία τους, ζωγράφισαν έναν από τους διάσημους πίνακές του μιμούμενα το ύφος και την τεχνική του αυθεντικού πίνακα.

Πόσο εύκολο είναι στην εποχή του διαδικτύου πληροφορίες για ένα μεγάλο ποιητή σαν τον Ελύτη; Πριν σπεύσετε να απαντήσετε ότι είναι πανεύκολο, σκεφτείτε αν είναι το ίδιο εύκολο να αναδομήσει, να μετασχηματίσει και να κατανοήσει ο μαθητής τις πληροφορίες που θα βρει. Υπηρετώντας αυτόν τον εκπαιδευτικό στόχο ετοιμάσαμε ένα web-quest για τα παιδιά της Ε’ και Στ’ στηριγμένο στη ζωή και στο έργο του μεγάλου ποιητή. Τα παιδιά έμαθαν πολλά στηριγμένα στο ερευνητικό τρόπο απόκτησης της γνώσης. Στο τέλος κλήθηκαν να συμπληρώσουν τους στίχους από το «Άξιον Εστί» και να το τραγουδήσουν με τη δασκάλα τους.

Οι μαθητές μας της ΣΤ΄ τάξης περιπλανήθηκαν σήμερα στα ιστορικά μονοπάτια της πρώτης πρωτεύουσας της Ελλάδας. Είδαν όλα τα μέρη που σχετίζονται με την ελληνική επανάσταση και έμαθαν την ιστορία που κρατούν καλά κρυμμένη μέσα τους και δε γράφεται συχνά. Χωρισμένοι σε ομάδες, συμπλήρωσαν φύλλο εργασίας και η κάθε ομάδα έκανε στην τάξη μια παρουσίαση των όσων αποκόμισε. Ήταν μια εμπειρία όμορφη και ξεχωριστή για όλους! Δείτε εδώ τις εργασίες των παιδιών:

Στο εργαστήριο ανακαλύψαμε τα «μυστικά του ηλεκτρισμού». Η κάθε ομάδα ήταν περήφανη για τα κυκλωματάκια της.

Η Β΄ Δημοτικού υπό την καθοδήγηση της κας Ρένας Δεσμίνη, παρουσίασε έκθεση χειροτεχνίας με θέμα: «καραβάκια στο Αιγαίο». Καλό καλοκαίρι!

Η ανάγνωση και η απόλαυση ενός βιβλίου γίνονται ομαδική δουλειά. Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες διαλέγουν ένα βιβλίο για να το παρουσιάσουν στους συμμαθητές τους. Ηχογραφούν την αφήγησή τους, δραματοποιούν μερικές φορές τους διαλόγους , το εικονογραφούν με τον δικό τους τρόπο και φτιάχνουν με τα στοιχεία αυτά πρώτα μια παρουσίαση και μετά ένα βιντεάκι. Επιλέξτε από τα παρακάτω βιβλία για να δείτε την εργασία των παιδιών:
Η μαύρη καλλονή
Νάρνια
Σοφία
Το μυστικό των Χριστουγέννων

Οι διευθύντριες του Δημοτικού (κ. Μαλτέζου) και του Νηπιαγωγείου (κ. Οικονόμου) μίλησαν με επιτυχία, στην πολύ ενδιαφέρουσα διημερίδα στη Σύγχρονη Σχολή Σ. Αυγουλέα Λιναρδάτου, για όσα καινοτόμα γίνονται στη διδασκαλία στο σχολείο μας (ένα laptop για κάθε μαθητή, διαδραστικοί πίνακες, ασύγχρονη πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης). Τις παρουσιάσεις των ομιλητριών καθώς και αποσπάσματα διδασκαλίας με τις συγκεκριμένες μεθόδους μπορείτε να βρείτε εδώ.

Στις 5 & 6 Φεβρουαρίου 2011, στις κτιριακές εγκαταστάσεις της Σύγχρονης Σχολής Σ. Αυγουλέα Λιναρδάτου, το σχολείο μας έχει κληθεί να συμμετάσχει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά με δύο παρουσιάσεις (κ. Δ. Μαλτέζου και κ. Α. Οικονόμου). Στις παρουσιάσεις αυτές θα αναφερθούμε στην πρωτοποριακή δουλειά που γίνεται στο σχολείο μας για τα παιδιά της ΣΤ' τάξης αλλά και του Νηπιαγωγείου τα οποία χρησιμοποιούν φορητούς Η/Υ, διαδραστικό πίνακα αλλά και κατάλληλο εκπαιδευτικό λογισμικό. Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα της διημερίδας μπορείτε να βρείτε εδώ , ενώ μπορείτε να βρείτε και το δελτίο τύπου της διημερίδας.

Το φετινό περιβαλλοντικό πρόγραμμα της Ε’ τάξης ήταν αφιερωμένο στις ήπιες μορφές ενέργειας.Στη διάρκειά του οι μαθητές έφτιαξαν μακέτες, εργασίες στο Power Point και έγραψαν ένα σχετικό σενάριο. Αφού έκαναν πρόβες και έφτιαξαν μόνα τους τα κουστούμια, το έπαιξαν στο ΚΠΕ Ν, Κίου που έκανε σχετική εκδήλωση. Δείτε τη δουλειά των παιδιών πατώντας εδώ.

Η Ε’ Δημοτικού πήρε στις 3 Μαΐου 2010 το Β’ βραβείο εικαστικής δημιουργίας με τα ψηφιδωτά που δημιούργησε. Το διαγωνισμό διοργάνωσε η Ιερά Μητρόπολη Αργολίδας. Δείτε τα έργα των παιδιών πατώντας εδώ.