Οι μαθητές του σχολείου τίμησαν και φέτος τους ήρωες του '21 με ποιήματα, τραγούδια και σκετς. Τον εορτασμό ξεκίνησαν τα νηπιαγωγάκια λέγοντας με θάρρος και “πυγμή” τα ποιήματά τους. Δείτε τις σχετικές φωτογραφίες στο Φώτο Album. Ακολούθησε το χρονικό, τα ποιήματα και το θεατρικό της Στ’ τάξης. Τέλος τα εκτάκια χόρεψαν στην αυλή θρακιώτικους και μο ραΐτικους χορούς φορώντας παραδοσιακές στολές της χώρας μας. Δείτε τις σχετικές φωτογραφίες στο Φώτο Album

Με τρόπο ευχάριστο και δημιουργικό μάθαμε στα παιδιά πώς , τί και πού μπορούν να ανακυκλώνουν τις συσκευασίες και όλη τη διαδικασία της ανακύκλωσης. Βοηθός μας ο “Επιθεωρητής Μπλέκας”.Ένας μπλε κάδος που στόχο έχει την ενεργή συμμετοχή των μαθητών στην ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ και την ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας των παιδιών να επεξεργάζονται λύσεις και να μάθουν πράττοντας.

Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ “μετατρέπει” αυτά που είχαμε για πέταμα σε νέα προιόντα.Τα σκουπίδια μας δηλαδή αποκτούν και πάλι ζωή! Έτσι βοηθάμε την πόλη μας να έχει λιγότερα σκουπίδια αλλά και εξοικονομούμε ενέργεια, πρώτες ύλες και φυσικούς πόρους.

Στο πλαίσιο της επεξεργασίας του θέματος “Ανακύκλωση” τα παιδιά έκαναν τις ακόλουθες κατασκευές: Λιοντάρι από χάρτινο πιάτο, μολυβοθήκη από αλουμινένιο κουτάκι κλόουν, κολάζ με υλικά που ανακυκλώνονται και όχι. Δείτε τις σχετικές φωτογραφίες στο Φώτο Album

Το Νηπιαγωγείο συμμετέχει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής της UNICEF. Θέμα του προγράμματος “Τα δικαιώματα των Παιδιών στην τάξη και στην πράξη”.

Αξιοποιήσαμε το υλικό που μας δόθηκε με τα παιδιά με σκοπό να γιορτάσουμε την επέτειο της υιοθέτησης της Σύμβασης των δικαιωμάτων του Παιδιού.(1989)

Τα παιδιά μέσα από τη συμμετοχή τους ευαισθητοποιήθηκαν, διεύρυναν τις γνώσεις τους για το πώς ζουν τα παιδιά σε όλο τον κόσμο, πειραματίστηκαν, έμαθαν να αναζητούν πληροφορίες, να ερευνούν, να συνεργάζονται, να συνδιαλέγονται, να δρουν ομαδικά και κυρίως να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους και να επιλύουν τις διαφορές τους ειρηνικά.

Μας δόθηκε η ευκαιρία να κάνουμε ένα μάθημα προσφοράς , αλληλεγγύης αλλά και καταπολέμησης φαινομένων “εκφοβισμού”. Στο πλαίσιο της επεξεργασίας του θέματος “Παιδιά του Κόσμου” τα παιδιά έκαναν τις εξής κατασκευές :ένα παιδάκι εσκιμώο και ένα ινδιανάκι. Δείτε τις σχετικές φωτογραφίες στο Φώτο Album

Για ακόμα μια χρονιά οι μαθητές του Νηπιαγωγείου (δείτε τις σχετικές φωτογραφίες στο Φώτο Album) και του Δημοτικού (δείτε τις σχετικές φωτογραφίες στο Φώτο Album ) συμμετείχαν στο Καρναβάλι του Άργους. Με σύμμαχο το κέφι και όχι τον καλό καιρό οι “Μαζορέτες και οι Ποδοσφαιριστές” δεν πτοήθηκαν... Διασκέδασαν και απόλαυσαν το καρναβάλι ακόμα και με βροχή... Στο χορό του σχολείου που είχε προηγηθεί την Παρασκευή πριν την Κυριακή του Καρναβαλιού, είχαμε όλοι την ευκαιρία να ξεφαντώσουμε! Με σύμμαχο τον καλό καιρό και το κέφι περάσαμε μια όμορφη μέρα που ολοκληρώθηκε με εδέσματα που μας έστειλαν οι γονείς!

Επειδή τα έθιμα πρέπει να τηρούνται, οι μαθητές του Νηπιαγωγείου (δείτε τις σχετικές φωτογραφίες στο Φώτο Album) και του Δημοτικού (δείτε τις σχετικές φωτογραφίες στο Φώτο Album ) “τσίκνισαν” ! Επισκεφθήκαμε την οικογενειακή ταβέρνα “ΡΙΒΙΕΡΑ” στο Κεφαλάρι. Φάγαμε, ήπιαμε και βέβαια χορέψαμε! Το γλέντι κράτησε αρτκετά, συνεχίστηκε όμως όταν επιστρέψαμε και στην τάξη! Και του χρόνου! Στο πλαίσιο της επεξεργασίας του θέματος της Αποκριάς τα παιδιά του Νηπιαγωγείου έκαναν τις εξής κατασκευές : μία μολυβοθήκη κλόουν, ένα χαρταετό , μάσκες τουίτι και ελεφαντάκι, καπέλο πουλί και δραματοποίησαν το Μύθο του Αισώπου “Ο ψεύτης βοσκός”.

Ένα πολύ όμορφο βιβλίο για τη διαφορετικότητα και μια βιωματική παρουσίασή του από την ίδια τη συγγραφέα κα Ζέφη Συρίβλη είχαν την ευκαιρία να χαρούν οι μικροί μας φίλοι στο χώρο του σχολείου το απόγευμα του Σαββάτου 7 Φεβρουαρίου. Στην παρουσίαση συμμετείχαν και οι ίδιοι οι μαθητές ενώ στη συνέχεια έκαναν κατασκευές εμπνεόμενα από το βιβλίο και κάτω από την καθοδήσηση της ίδιας της συγγραφέως. Την ευχαριστούμε πολύ για τη ζεστή της παρουσίαση που με τον καλύτερο τρόπο περνά το μήνυμα του σεβασμού του διαφορετικού. Δείτε τις σχετικές φωτογραφίες στο Φώτο Album του Δημοτικού και στο Φώτο Album του Νηπιαγωγείου

Φέτος τα Χριστούγεννα το μήνυμα για ΑΓΑΠΗ και ΕΙΡΗΝΗ μας το έδωσαν κουραμπιέδες και μελομακάρονα! Ναι...καλά διαβάσατε... Τα νηπιάκια και τα προνηπιάκια ντυμένα ανάλογα μας έφεραν το μήνυμα των Χριστουγέννων μέσα από τη γιορτή τους στο Μπουσουλοπούλειο. Χρόνια και χρόνια, μελομακάρονα και κουραμπιέδες τρώγανε τα μουστάκια τους κάθε Χριστούγεννα στον πιο αστείο πόλεμο του κόσμου... Μια μέρα όμως μια χιονοθύελλα τα άλλαξε όλα.Ο Φον Κουραμπιές, ο Κόμης Μελομακαρόνης, μια νηστική αρκούδα, ένας ξενύχτης σκίουρος, ένας κηπουρός των ονείρων κι άλλοι χαρακτήρες , στην πιο αλλιώτικη χριστουγεννιάτικη περιπέτεια...

Στο δεύτερο μέρος, τα παιδάκια μας μας έψαλλαν τα κάλαντα, στα Ελληνικά και στα Αγγλικά και μας θύμισαν το πιο γλυκό μήνυμα του κόσμου, τη γέννηση του Χριστού....

Τις φωτογραφίες από την παράσταση μπορείτε να τις βρείτε στο φωτογραφικό άλμπουμ του νηπιαγωγείου.

Στο φωτογραφικό άλμπουμ μπορείτε επίσης να δείτε τις κατασκευές που έκαναν τα προνήπια και τα νήπια με την ευκαιρία της γιορτής των Χριστουγέννων.

Η χρονιά 2014- 2015 ξεκίνησε με χαμόγελα για όλους. Δείτε τις σχετικές φωτογραφίες στο Φώτο Album. Τα παιδιά υποδέχτηκαν με ενθουσιασμό τη νέα εμφάνιση του σχολείου και τον καινούριο εξοπλισμό στις τάξεις. Ανάμεσα στα άλλα σε κάθε τάξη έχει τη δική της καινούρια βιβλιοθήκη με τα βιβλία που το σχολείο μας κέρδισε στον περσινό διαγωνισμό από το Μεταίχμιο!. Οι γονείς της Α’ τάξης και του νηπιαγωγείου (δείτε τις σχετικές φωτογραφίες στο Φώτο Album) δεν μπορούσαν να κρύψουν τη συγκίνησή τους.

Τα Νηπιαγωγάκια μας επισκέφθηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Ναυπλίου! Μία βόλτα στο μουσείο ήταν αρκετή για να θαυμάσουν τα εκθέματα και να κατανοήσουν τον τρόπο ζωής των ανθρώπων στα αρχαία χρόνια…Μιλήσαμε για τους σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους της περιοχής μας , παρατηρήσαμε και ζωγραφίσαμε ότι μας έκανε εντύπωση στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του μουσείου.

Η βόλτα μας στο Ναύπλιο ολοκληρώθηκε με παιχνίδι στην Πλατεία Συντάγματος… Ευτυχώς είχαμε σύμμαχο τον καιρό…

Η αγάπη των παιδιών για το μάθημα της γυμναστικής και τα αθλήματα, μας έδωσε την ιδέα να μιλήσουμε για τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Σε συνεργασία με το γυμναστή μας Κο Δαμάλα Σωτήρη τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μάθουν την Ιστορία των Αγώνων, αλλά και αθλήματα Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων μέσα από φύλλα εργασίας και εκπαιδευτικά video που συχνά προβάλλουμε στα παιδιά. Τα παιδιά έπαιξαν παιχνίδια και οι νικητές βραβεύτηκαν με «Κότινο» και κατασκεύασαν μετάλλια.

Χαρείτε τις αντίστοιχες φωτογραφίες στο φωτογραφικό άλμπουμ.

Το νηπιαγωγείο επισκέφτηκε το Κέντρο Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και συμμετείχε στο πρόγραμμα "Όταν λέω πορτοκάλι να βγαίνεις". Αφού έγιναν παιχνίδια γνωριμίας, τα παιδιά ενημερώθηκαν για το πορτοκάλι και την ιστορία του, επισκέφτηκαν ένα πορτοκαλεώνα κι ένα εργοστάσιο τυποποίησης πορτοκαλιών και τέλος έφτιαξαν κατσκευές σχετικές με το πορτοκάλι. Τις φωτογραφίες από την επίσκεψη μπορείτε να τις βρείτε στο φωτογραφικό άλμπουμ του νηπιαγωγείου.

Χαρείτε τις αντίστοιχες φωτογραφίες στο φωτογραφικό άλμπουμ.

Μετά από συζήτηση και συνεργασία που είχαμε με την Σχολική Σύμβουλο αποφασίσαμε να δουλέψουμε με τα παιδιά το project : «Οι αριθμοί και τα Μαθηματικά στο Νηπιαγωγείο…» Έτσι λοιπόν παίξαμε, μετρήσαμε, ακούσαμε ιστορίες , ζωγραφίσαμε με στόχο την καλύτερη κατανόηση των αριθμών.Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία μέσα από ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα να ανακαλύψουν τη σημασία των αριθμών στη ζωή μας

Χαρείτε τις αντίστοιχες φωτογραφίες στο φωτογραφικό άλμπουμ.

Τα νηπιάκια και προνηπιάκια μπήκαν από νωρίς τον Οκτώβρη στο κλίμα της γιορτής με τις όμορφες κατασκευές που φαίνονται στο φωτογραφικό άλμπουμ, με την καθοδήγηση των νηπιαγωγών μας. Στη συνέχεια στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας πραγματοποιήθηκε ο εορτασμός της 28ης Οκτωβρίου 1940.

Τα νηπιάκια και προνηπιάκια ξεκίνησαν με ποίηματα και τραγούδια και μετά παρήλασαν με περηφάνεια στην αυλή του σχολείου. Ακολούθησε η κατάθεση στεφάνου και η απαγγελία ποιημάτων στο ηρώο του Άργους.

Η ανάγκη μας να κατανοήσουν τα παιδιά την σημασία της ασφάλειας σε ότι αφορά στη μετακίνηση, μας έκανε να δουλέψουμε με όρεξη το θέμα της Κυκλοφοριακής Αγωγής. Κυκλοφορώ με ασφάλεια δε σημαίνει μόνο φορώ ζώνη στο αυτοκίνητο.Τ απαιδιά ήρθαν αντιμέτωπα με «κακές συνήθειες» που δυστυχώς όλοι υιοθετούμε σε ότι αφορά την κυκλοφοριακή αγωγή. Προβληματίστηκαν με εικόνες από τους δρόμους , πρότειναν λύσεις, έμαθαν τον Κύριο ΚΟΚ (Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας ),εντόπισαν τις διαβάσεις σε διάφορα σημεία της πόλης , κατανόησαν τη χρήση του κατάλληλου εξοπλισμού για ποδήλατα και μηχανές και έπαιξαν στο διαδραστικό πίνακα παιχνίδια ώστε να μάθουν να κυκλοφορούν με ασφάλεια στην πόλη.

Χαρείτε τις αντίστοιχες φωτογραφίες στο φωτογραφικό άλμπουμ.

Το Παράρτημα της Εθνικής Πινακοθήκης επισκέφθηκε το Νηπιαγωγείο μας , για να παρακολουθήσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Η θάλασσα στη Νεοελληνική τέχνη».Οι μικροί μαθητές παρατήρησαν έργα μεγάλων ζωγράφων όπως του Βολανάκη με κύριο θέμα την θαλασσογραφία.Τα παιδιά ολοκλήρωσαν την επίσκεψη πηγαίνοντας στο εργαστήρι της Πινακοθήκης και δημιουργώντας τα δικά τους έργα.

Χαρείτε τις αντίστοιχες φωτογραφίες στο φωτογραφικό άλμπουμ.

Κάθε χρόνο στην αρχή της σχολικής χρονιάς δουλεύουμε την ενότητα «Γνωρίζω το σώμα μου-Αγαπώ τον εαυτό μου». Είναι μία ολοκληρωμένη προσπάθεια ώστε να υιοθετήσουν τα παιδιά μια υγειή στάση ζωής, φροντίζοντας για την σωματική και ψυχική τους υγεία.

Και ο καλύτερος τρόπος εκμάθησης για αυτές τις υλικίες είναι ο βιωματικός: παιχνίδι αυλής με τη Δόνα Τερηδόνα, η κατασκευή της Πυραμίδας της Διατροφής κ.ά. δραστηριότητες που ενθουσίασαν τα παιδιά.

Χαρείτε τις αντίστοιχες φωτογραφίες στο φωτογραφικό άλμπουμ.

Μουσικοκινητικά δρώμενα λαμβάνουν χώρα στο Νηπιαγωγείο μας… Τα παιδιά δραματοποίησαν το τραγούδι «Παντρεύουμε τον γάιδαρο…» για να τιμήσουν την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων. Μεταμορφώθηκαν λοιπον σε ζώα και με πολύ κέφι χόρεψαν και διασκέδασαν.

Τόσο η δραματοποίηση , όσο και η μουσικοκινητική αγωγή είναι σημαντικές διαδικασίες για τη δημιουργία ενός ελκυστικού περιβάλλοντος για τα παιδιά.

Χαρείτε τις αντίστοιχες φωτογραφίες στο φωτογραφικό άλμπουμ.

Αν και πολύ μικροί οι μαθητές του νηπιαγωγείου για να το γευτούν, γνώρισαν όλη τη διαδικασία επεξεργασίας και εμφιάλωσής του κρασιού. Πρώτα δούλεψαν βιωματικά τον τρύγο με τις κατασκευές του Σεπτεμβρίου, όπως φαίνεται στο σχετικό φωτογραφικό άλμπουμ. Μετά διάβηκαν το "δρόμο του κρασιού" στον υποδειγματικό και πολύ καλαίσθητο χώρο των οινοποιείων "Σκούρα". Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στο χώρο του οινοποιείου με τη βοήθεια του κ.Δημήτρη και να γνωρίσουν από κοντά τη διαδικασία παραγωγής κρασιού.

Χαρείτε τις αντίστοιχες φωτογραφίες στο φωτογραφικό άλμπουμ.

Το νηπιαγωγείο μας για Τρίτη συνεχή χρονιά εφαρμόζει πρόγραμμα Αγωγής Υγείας σε συνεργασία με το κέντρο Πρόληψης και συγκεκριμένα την κοινωνική λειτουργό Κα Μάρκου Δέσποινα με τίτλο «Ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα στο Νηπιαγωγείο».

Η εφαρμογή τέτοιων προγραμμάτων στόχο έχει την υιοθέτηση εκ μέρους των παιδιών μιας υγειους στάσης ζωής μέσα από ολοκληρωμένες παρεμβάσεις που αφορούν τη σωματική και ψυχική υγεία. Μεγάλο ρόλο σε αυτό το σκοπό παίζει και η επεξεργασία των συναισθημάτων των παιδιών.Τα παιδιά μαθαίνουν να λειτουργούν σε μια ομάδα. Εκφράζονται, μοιράζονται, συνεργάζονται , παρατηρούν , συμβουλεύουν , ακούν…

Πραγματεύονται θέματα όπως ομάδα, συνεργασία, διαφορετικότητα, μοναδικότητα, υγεία, άθληση, διατροφή, ασφάλεια, καθαριότητα, ξεκούραση…

Η λήξη του προγράμματος γίνεται γιορτή για τους μικρούς μαθητές στο τέλος της σχολικής χρονιάς όπου και παρουσιάζονται και οι εργασίες που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος.

Χαρείτε τις αντίστοιχες φωτογραφίες στο φωτογραφικό άλμπουμ.

Το καλοκαίρι έφτασε. Τα σχολικά των Πρότυπων Εκπαιδευτηρίων Μαλτέζου αλλάζουν τον προορισμό τους και αντί για το σχολείο πηγαίνουν τα παιδιά στην όμορφη παραλία της Νέας Κίου, όπου με την καθοδήγηση του έμπειρου γυμναστή μας κ. Σωτήρη μαθαίνουν τεχνικές κολύμβησης και απολαμβάνουν παιχνίδια στη θάλασσα. Οι μαθητές οπλίζονται με καλή διάθεση , φορούν τα μαγιό τους , γεμίζουν τις τσάντες τους – όχι με βιβλία – αλλά με αντηλιακά και πετσέτες και αρχίζουν τα …. μακροβούτια. Η διασκέδαση συνεχίζεται στη βάση μας ( στο σχολείο ) με δημιουργικές δραστηριότητες όπου τα παιδιά ασχολούνται με κατασκευές , κάνουν ποδηλασία , παίζουν πινγκ πονγκ , μπόουλινγκ ,ομαδικά παιχνίδια και περνούν ευχάριστες ώρες. Το summer camp κατάφερε να ενθουσιάσει τους μικρούς μαθητές από την πρώτη κιόλας εβδομάδα.

Η τελική εκδρομή του νηπιαγωγείου ήταν άκρως εκπαιδευτική αλλά και ψυχαγωγική. Η ημέρα ξεκίνησε με μια ξενάγηση στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.

Συνεχίστηκε στο νερόμυλο της Επιδαύρου. Εκεί τα παιδιά αλώνισαν με τη βοήθεια ενός μικρού γαϊδουριού, λίχνισαν και είδαν το σιτάρι να γίνεται αλεύρι.

Στο τέλος έπαιξαν με την ψυχή τους στην παιδική χαρά του νερόμυλου.

Αυτή την εβδομάδα ασχοληθήκαμε με το δάσος.( γνωριμία με τα ζώα και τα φυτά του δάσους, κατανόηση της έννοιας της τροφικής αλυσίδας και αλληλεξάρτησης των φυτών και των ζώων αλλά και του ανθρώπου, δασοπροστασία, αναδάσωση )

Αρχικά, διαβάσαμε με τα παιδάκια το παραμύθι : “ Μια μέρα στο μαγεμένο δάσος με τον Γούλη Περιεργούλη” Μέσα από αυτό το παραμύθι θίγεται το πρόβλημα της παράνομης υλοτόμησης. Τα παιδάκια παροτρύνθηκαν να πουν τις απόψεις τους σχετικά με το θέμα.

Έπειτα φτιάξαμε ένα κολάζ με φύλλα και καρπούς από δέντρα του δάσους και βότανα όπως χαρουπιά, πλάτανο, πεύκο, φασκόμηλο, ρίγανη.

Κάποια στιγμή βγήκαμε στην αυλή του νηπιαγωγείου και τα παιδάκια παρατήρησαν τους κορμούς κάποιων κομμένων δέντρων. Τα παιδιά έμαθαν ότι παρατηρώντας τους κύκλους – δαχτυλίδια στους κορμούς των δέντρων και μετρώντας τους μπορούν να ενημερωθούν για την ηλικία του συγκεκριμένου δέντρου. Για κάθε χρόνο προστίθεται ένας καινούργιος δαχτύλιος.

Επίσης τα παιδάκια έκοψαν ζώα του δάσους και τα τοποθέτησαν στις αντίστοιχες φωλιές τους.

Στα πλαίσια των εικαστικών τα παιδιά έφτιαξαν το δικό τους δάσος με τυπώματα από σφουγγάρι που βούτηξαν σε δαχτυλομπογιά.

Επίσης έφτιαξαν φιδάκια σχεδιάζοντας στο σώμα τους κύκλους και τρίγωνα.

Το project ολοκληρώθηκε με ένα δρώμενο που έπαιξαν τα παιδιά με τίτλο: "φωτιά στο δάσος". Τα παιδιά μοιράστηκαν τους ρόλους τους (πουλιά, δέντρα , φωτιά , πυροσβέστης, παιδιά που κάνουν αναδάσωση). Τα δέντρα στολίζουν το δάσος, κουνούν τα φύλλα τους καθώς φυσά το αεράκι. Ξαφνικά πιάνει φωτιά στο δάσος. (Τα παιδιά φωτιά ρίχνουν κόκκινες κορδέλες πάνω στα δέντρα που καίγονται και γίνονται μαύρα κούτσουρα.) Έπειτα έρχεται ο πυροσβέστης για να σβήσει τη φωτιά. Κάποια παιδάκια με φυτά, ποτιστήρια, φτυαράκια κάνουν αναδάσωση. Το δάσος αποκτά ξανά ζωή και τα πουλάκια επιστρέφουν σε αυτό τιτιβίζοντας χαρούμενα.

Αφού είχε γίνει η αντίστοιχη «προπαγάνδα» από τον κ. Σωτήρη καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, νήπια και προνήπια χάρηκαν από κοντά τη γνωριμία τους με όλα τα αθλήματα του στίβου. Η προετοιμασία ξεκίνησε από τα αποδυτήρια… Μετά άλματα και δρόμοι…

Αυτή την εβδομάδα την αφιερώσαμε στον ερχομό της Άνοιξης. Συζητήσαμε με τα παιδιά για τις αλλαγές που παρατηρούν στην φύση την εποχή της Άνοιξης. Στα πλαίσια των εικαστικών τα παιδάκια έφτιαξαν λουλούδια με σύρμα πίπας. Επίσης, έβαψαν πεταλούδες με δαχτυλομπογιές. Έπειτα συζητήσαμε με τα παιδιά για την κοινωνία των μελισσών και το πώς παράγεται το μέλι. Τα παιδάκια θέλησαν να δραματοποιήσουν ό,τι έμαθαν σχετικά με τη ζωή των μελισσών.

Oι μαθητές του νηπιαγωγείου είχαν την ευκαιρία να μάθουν για την τέχνη της αγγειοπλαστικής και να πειραματιστούν σε αυτήν πλάθοντας τα δικά τους πήλινα μικρά δοχεία. Όλα αυτά έγιναν στο φιλόξενο εργαστήρι κεραμικής τέχνης της κ. Μαραγκού στις Μυκήνες, όπου η ίδια και οι συνεργάτες της παρουσίασαν στα παιδιά τη διαδικασία επεξεργασίας του πηλού. Στη συνέχεια, οι μικροί μαθητές ξεκουράστηκαν και φιλοξενήθηκαν στο ξενοδοχείο της κας Αλωνιστιώτη. Ευχαριστούμε και τις δύο για τις υπέροχες στιγμές!

Αυτή την εβδομάδα ασχοληθήκαμε με τα επίπεδα γεωμετρικά σχήματα (κύκλος, τρίγωνο, τετράγωνο, ορθογώνιο). Αρχικά, συζητήσαμε με τα παιδιά για τα γεωμετρικά σχήματα (ποια είναι, ποιες είναι οι ιδιότητές τους, που τα συναντάμε στην καθημερινή μας ζωή).

Έπειτα τα παιδιά φαντάστηκαν και έφτιαξαν μια χώρα αποτελούμενη από σχήματα, τη λεγόμενη «Σχηματοχώρα».

Στη συνέχεια διαβάσαμε την ιστορία της «Σχηματοχώρας». Τα σχήματα ζούσαν όλα μαζί αγαπημένα. Αρχηγός τους ήταν ο Τετραγωνούλης. Ο Τετραγωνούλης όμως γέρασε και δεν μπορούσε να κυβερνήσει. Έτσι τα σχήματα αποφάσισαν να γίνουν εκλογές για να εκλέξουν νέο αρχηγό. Υποψήφιοι τέθηκαν ο Τριγωνούλης και ο Κυκλάκης. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες του τριγώνου και του κύκλου και έφτιαξαν τους προεκλογικούς λόγους των υποψηφίων. Ανέπτυξαν τα επιχειρήματά τους γιατί πρέπει να ψηφίσουν τον κύκλο και να καταψηφίσουν το τρίγωνο ή το αντίστροφο. Χρέη γραφέα εκτελούσε η νηπιαγωγός.

Στη συνέχεια επιδόθηκαν στη δημιουργία της προεκλογικής αφίσας των υποψηφίων. (φωτογραφία DSC01129)

Μέχρι που έφτασε η ώρα της κάλπης. Τα σχήματα άσκησαν το εκλογικό τους δικαίωμα. Η εφορευτική επιτροπή καταμέτρησε τις ψήφους και το αποτέλεσμα ήταν ισοψηφία. Ο Κυκλάκης και ο Τριγωνούλης θα συγκυβερνήσουν τη Σχηματοχώρα.

Επίσης, αναφερθήκαμε στο ζωγράφο Ίτεν, ο οποίος σχεδίαζε τετράγωνα και τα χρωμάτιζε με διαφορετικά χρώματα. Τα παιδάκια μιμούμενα τον Ίτεν έφτιαξαν τους δικούς τους πίνακες ζωγραφικής με τετράγωνα.

Ολοκληρώσαμε το project παίζοντας κουκλοθέατρο. Η γιαγιά Γεωμετρία κάνει τα γεωμετρικά σχήματα (επίπεδα και στερεά) να μη μαλώνουν για το ποια είναι πιο χρήσιμα.

Αυτή την εβδομάδα ασχοληθήκαμε με τη μεγάλη γιορτή της χριστιανοσύνης, το Πάσχα. Συζητήσαμε με τα παιδιά για τη ζωή του Χριστού καθώς και για τα ήθη και τα έθιμα του τόπου μας, τις μέρες του Πάσχα. Έπειτα τα παιδάκια δημιούργησαν πασχαλινές κάρτες, λαγουδάκια και άλλες κατασκευές για διακόσμηση του νηπιαγωγείου και του σπιτιού τους, όπως πασχαλινά καλάθια και αυγοθήκες.

Οι μικροί μας ήρωες μας συγκίνησαν με τα ποιηματάκια και τα τραγουδάκια τους για την 25η Μαρτίου. Η γιορτή έκλεισε με παρέλαση στην αυλή του σχολείου και κατάθεση στεφάνου στο Ηρώο. Δείτε τις σχετικές φωτογραφίες στο Φώτο Album.

Βιβλίο ή Gadget; ιδού η απορία. Κοριτσάκια ντυμένα με στολές που θύμιζαν τις ποδιές και τα αναγνωστικά αναμετρήθηκαν με τα αγόρια που ήταν ντυμένα ipad και άλλα gadgets, για τη διεκδίκηση της πρωτοκαθεδρίας κάποιου από τα δύο στη γνώση και στην καθημερινότητά μας. Τελικό αποτέλεσμα: Κέφι και πολύς χορός στη συμμετοχή μας στο Καρναβάλι του Άργους. Δείτε τις σχετικές φωτογραφίες στο Φώτο Album.

Ημέρες χαράς και κεφιού: Τσικνίσαμε στην ταβέρνα “Φίλοιστρον” στη Ν.Κίο και χορέψαμε στην ταβέρνα του κέντρου. Την τελευταία Παρασκευή την χαρήκαμε στο σχολείο μασκαρεμένοι και κεφάτοι. Δείτε τις σχετικές φωτογραφίες στο Φώτο Album.

Αυτή την εβδομάδα την αφιερώσαμε στις Απόκριες. Συζητήσαμε με τα παιδιά για τα ήθη και τα έθιμα των Αποκρεών. Τι σημαίνει η λέξη Απόκριες, γιατί πετάμε χαρταετό, γιατί λέμε την Καθαρά Δευτέρα έτσι; Στη συνέχεια τα παιδάκια έφτιαξαν μάσκα γουρουνάκι (φωτογραφία) καθώς και αποκριάτικο καπέλο πασχαλίτσα (φωτογραφία). Επίσης έφτιαξαν κλόουν. (φωτογραφία)

Διαβάσαμε το μύθο του Αισώπου : «Το λιοντάρι και το ποντίκι» και τα παιδιά αφού φόρεσαν τις ανάλογες μάσκες δραματοποίησαν το μύθο και χάρηκαν πάρα πολύ (φωτογραφία). Επίσης αναβιώσαμε το αποκριάτικο έθιμο «Οι κουδουνάτοι της Λέσβου» ή «Οι Γέροι της Σκύρου» . Έθιμο που έχει τις ρίζες του στην αρχαιότητα και τη λατρεία του Θεού Πάνα . Τα παιδιά φόρεσαν στη μέση τους ποιμενικά κουδούνια και άρχισαν να χορεύουν. Ο θόρυβος που έκαναν τα κουδούνια καθώς τα παιδιά λικνίζονταν πραγματικά τα ενθουσίασε.! Έτσι θελήσαμε να «ξυπνήσουμε τη φύση» για να μπει η Άνοιξη (φωτογραφία). Επίσης τα παιδιά έφτιαξαν τους δικούς τους χαρταετούς (φωτογραφία).

Στη συνέχεια μιλήσαμε για την κυρά Σαρακοστή που η παράδοσή μας τη συμβολίζει ως μια γυναίκα, που έχει χέρια σταυρωμένα σε στάση προσευχής, χωρίς στόμα γιατί νηστεύει και με επτά πόδια όσες οι εβδομάδες της Μεγάλης Σαρακοστής. Έτσι φτιάξαμε κολάζ με τα σαρακοστιανά εδέσματα (φωτογραφία).

Την Παρασκευή τα παιδάκια ήρθαν ντυμένα με αποκριάτικες στολές και ακολούθησε μασκέ πάρτι με χορό, τραγούδια και παιχνίδια. Παίξαμε αποκριάτικο μπόουλινγκ. Τα παιδιά προσπαθούσαν να στοχεύσουν και να ρίξουν με την μπάλα τους τα μπουκάλια κλόουν που είχαν στηθεί απέναντί τους (φωτογραφία). Δείτε τις σχετικές φωτογραφίες στο Φώτο Album.

Αυτή την εβδομάδα την αφιερώσαμε στα παιδιά όλου του κόσμου. Διαβάσαμε το βιβλίο με τίτλο : « Μια ζωή σαν τη δική μου » της Unicef για να ενημερωθούν τα παιδιά για το πώς ζουν τα παιδιά σε όλο τον κόσμο. Τα παιδάκια κατάλαβαν ότι ανεξάρτητα από το χρώμα δέρματος, τη γλώσσα , τη θρησκεία, τις συνήθειες όλα τα παιδιά του κόσμου έχουν ανάγκη από τροφή, νερό, αγάπη, στοργή, μόρφωση, παιχνίδια.

Έπειτα διαβάσαμε το παραμύθι « Ο άσπρος και ο μαύρος κότσυφας » . Τι γίνεται όταν ο μαύρος κότσυφας επισκέπτεται το γλαρονήσι ; Αναφέρεται στην αποδοχή του διαφορετικού. Επίσης φτιάξαμε ινδιάνικα και κινέζικα προσωπεία καθώς και ινδιάνικα καπέλα. Τα παιδάκια φόρεσαν τα ινδιάνικα καπέλα και χόρεψαν και τραγούδησαν το ινδιάνικο τραγούδι « ζουμπαλάγια ». (φωτογραφία)

Ακόμα στα πλαίσια των εικαστικών φτιάξαμε κολλάζ με τα παιδιά όλου του κόσμου.(φωτογραφία)

Παίξαμε κουκλοθέατρο : « Ο Ινδιάνος ». (φωτογραφία)

Φτιάξαμε και χορέψαμε το γαϊτανάκι τραγουδώντας παράλληλα το ποίημα του Γ. Ρίτσου « Αν όλα τα παιδιά της γης». (φωτογραφία)

Αλήθεια πώς χαιρετιούνται τα παιδιά όλου του κόσμου; Τι χειρονομίες κάνουν ; Τα παιδιά αναπαριστάνουν πώς χαιρετιούνται οι Εσκιμώοι που ακουμπούν ο ένας τη μύτη του άλλου κτ.λ.. (φωτογραφία) Δείτε τις σχετικές φωτογραφίες στο Φώτο Album.

Υλοποιώντας ένα σχετικό περιβαλλοντικό πρόγραμμα τα νηπιάκια μαθαίνουν και κάνουν ανακύκλωση. Πρώτα η θεωρία: Τι είναι ανακύκλωση και ποια υλικά ανακυλώνονται. Και μετά η πράξη: Στήθηκαν οι σχετικοί κάδοι για να υποδεχτούν τα ανκυκλώσιμα υλικά. Τα παιδιά στα εικαστικά δούλεψαν με υλικά που επαναχρησιμοποιήθηκαν...Δείτε τις σχετικές φωτογραφίες στο Φώτο Album.

Το σχολείο μας διοργανώνει προαιρετική εκδρομή στο Μέγαρο Μουσικής για τα παιδιά του νηπιαγωγείου και του δημοτικού για την παρακολούθηση της Μουσικοθεατρικής παράστασης «Το Νησί των Θησαυρών». Η παράσταση, σε μια ιδιοφυή σκηνοθεσία του Θωμά Μοσχόπουλου, είναι βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Robert Louis Stevenson.

Ιστιοφόρα γεμάτα πειρατές, μονοπόδαρους ναυτικούς με παπαγάλους στον ώμο, σεντούκια με χρυσές λίρες, χάρτες θησαυρών και η πειρατική σημαία να ανεμίζει σε ερημικά τροπικά νησιά είναι μερικά μόνο από τα υλικά μιας πραγματικής περιπέτειας, σαν το Νησί των Θησαυρών.

Ημέρα Παράστασης: Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2014

Ώρα έναρξης Παράστασης: 11:30

Διάρκεια παράστασης: 120 λεπτά

Τι κοινό μπορεί να έχει ο Πόλοκ, ο Νταλί, ο Σεσάκ και οι ντανταϊστές με τα νηπιαγωγάκια μας; Μα φυσικά, τη φαντασία! Τα παιδιά του νηπιαγωγείου με τη βοήθεια της κ. Ιωάννας γνώρισαν σημαντικά έργα μεγάλων καλλιτεχνών και τα προσέγγισαν με το δικό τους τρόπο. Δημιούργησαν σκηνές με θαλάσσια τέρατα και με φανταστικά ψάρια, κόλλησαν μουστάκια στον Νταλί, μιμήθηκαν τις σταλαγματιές του Πόλοκ. Αφού λοιπόν ετοίμασαν την έκθεσή τους, υποδέχτηκαν και τους καλεσμένους τους, τα παιδιά της Α’ τάξης του Δημοτικού, που ήρθαν να θαυμάσουν τα έργα τους και να μάθουν αρκετά πράματα για την Τέχνη από τους μικρότερους φίλους τους! Δείτε τις σχετικές φωτογραφίες στο Φώτο Album.

Στο πλαίσιο της εβδομάδας που αφιερώσαμε στους μεγάλους ζωγράφους τα παιδιά του νηπιαγωγείου έμαθαν στοιχεία για τη ζωή και το έργο μεγάλων ζωγράφων και εξοικειώθηκαν με ορισμένες τεχνικές ζωγραφικής. Εν αρχή, ως εισαγωγή στο μαγικό χώρο της ζωγραφικής και συγκεκριμένα στο χώρο του φανταστικού ρεαλισμού διαβάσαμε το έργο του Κβίντ Μπούχολτς. «Εκείνος που μάζευε στιγμές». Εν συνεχεία μαζέψαμε τις δικές μας θαλάσσιες στιγμές κάνοντας ένα κολάζ με φανταστικά θαλάσσια στοιχεία. Παίξαμε ακόμα ένα παιχνίδι με κάρτες που αναπαριστούσαν στοιχεία διακριτικά του έργου ή της ζωής μερικών ζωγράφων. Με αφορμή τα πορτρέτα με φρούτα του Αρτσιμπόλντο ζωγραφίσαμε τα δικά μας πλάσματα που αποτελούνταν από φρούτα και λαχανικά. Ζωγραφίσαμε το Σαλβαντόρ Νταλί και κολλήσαμε στις ζωγραφιές μας μεγάλα, χρυσαφένια μουστάκια. Με πρότυπο τη σκούπα-πορτρέτο του Σεσάκ ζωγραφίσαμε τη δική μας σκούπα-πορτρέτο. Με τη χρήση μικτών μέσων δημιουργήσαμε τη μαριονέτα της τάξης. Κάναμε ακόμα ένα ομαδικό κολάζ που αναπαριστά τον Βαν Γκογκ με το νυχτερινό, ζωγραφικό του καπέλο που επάνω είχε κεριά. Επιλέξαμε μια ιστορία από το βιβλίο «30 ιστορίες με τη θεία Μίλα» και με αφορμή τη ζωγραφική περιπέτεια της θείας Μίλας με τα ψάρια, ζωγραφίσαμε τα δικά μας φανταστικά ψάρια. Επιχειρήσαμε δραματοποίηση του πίνακα του Ε. Μουρίγιο «Τα χαμένα του δρόμου» και προσπαθήσαμε να αναπαραστήσουμε τις μπαλαρίνες του Ντεγκά. Κλείνοντας τη ζωγραφική μας εβδομάδα γνωρίσαμε το ρεύμα του αφηρημένου εξπρεσιονισμού και εξοικειωθήκαμε με την τεχνική του Jackson Pollock ρίχνοντας σταλαγματιές σαν βροχή πάνω στα έργα μας. Χαρείτε τις αντίστοιχες φωτογραφίες στο φωτογραφικό άλμπουμ.

Σήμερα τα παιδάκια γνώρισαν την ιστορία των Ολυμπιακών αγώνων μέσα από την ιστορία του Τρεχαλίτσα και της Κολυμπίτσας (από το βιβλίο της Φυσικής Αγωγής Α’ Δημοτικού). Στη συνέχεια απεικόνισαν σε πίνακα διπλής εισόδου την προτίμησή τους σε κάποιο άθλημα και περιέγραψαν στους συμμαθητές τους τους κανόνες του αθλήματος.Τα παιδάκια έφτιαξαν μετάλλια και την ολυμπιακή σημαία. Επίσης έβαψαν τις μασκότ των Ολυμπιακών αγώνων της Αθήνας του 2004 ( Φοίβος , Αθηνά ).Τα παιδάκια διασκέδασαν παίζοντας με τις κορίνες μπόουλινγκ.Χαρείτε τις αντίστοιχες φωτογραφίες στο φωτογραφικό άλμπουμ.

Σήμερα συζητήσαμε με τα παιδιά του νηπιαγωγείου για τα αγαπημένα τους παιχνίδια και για τους κανόνες που διέπουν αυτά. Επίσης αναφερθήκαμε σε παιχνίδια παλαιών εποχών όπως η σβούρα, οι πάνινες κούκλες.

Φτιάξαμε με τα παιδάκια δαχτυλόκουκλες λαγούς και ζωγραφίσαμε φιγούρες του Θεάτρου Σκιών όπως ο Καραγκιόζης, ο Νιόνιος κ.α. Έπειτα παίξαμε Θέατρο Σκιών: «Ο Καραγκιόζης και ο θρύλος της γοργόνας».

Συζητήσαμε με τα παιδιά τις ιδιότητες που έχουν οι μαγνήτες. Έπειτα μοιράσαμε στα παιδιά καλάμια ψαρέματος που στην άκρη τους έχουν μαγνήτες και ψαράκια που στο στόμιό τους έχουν περασμένο συνδετήρα. Τα παιδιά ψαρεύουν ακουμπώντας τους μαγνήτες πάνω στους συνδετήρες. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν!!!

Παίξαμε και το παιχνίδι : «Ο κρυμμένος θησαυρός του Πειρατή» χρησιμοποιώντας ένα ζάρι και πιόνια. Ποιος θα φτάσει πρώτος στο θησαυρό; Είναι ο νικητής.

Χαρείτε τις αντίστοιχες φωτογραφίες στο φωτογραφικό άλμπουμ..

Στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας πραγματοποιήθηκε ο εορτασμός της 28ης Οκτωβρίου 1940. Τα νηπιάκια και προνηπιάκια ξεκίνησαν με ποίηματα και τραγούδια και τέλος παρήλασαν με περηφάνεια στην αυλή του σχολείου. Οι μαθητές της Στ΄ τάξης υπό την καθοδήγηση της κ. Μ. Ξηνταροπούλου έδωσαν την ευκαιρία στο κοινό (μικρό και μεγάλο) να ακούσουν ποιήματα και τραγούδια που αναφέρονταν στα γεγονότα του ΄40 και στο πάθος των Ελλήνων για ελευθερία. Επίσης παρακολούθησαν βίντεο από τις μάχες στα βουνά της Πίνδου. Στο τέλος της γιορτής απονεμήθηκαν στα περσινά μας εκτάκια τα πτυχία των Αγγλικών (ΚΕΤ). Ακολούθησε η κατάθεση στεφάνου και η παρέλαση της Κυριακής.

Χαρείτε τις αντίστοιχες φωτογραφίες στο φωτογραφικό άλμπουμ.

Αν και πολύ μικροί οι μαθητές του νηπιαγωγείου και της Α' τάξης για να το γευτούν, γνώρισαν όλη τη διαδικασία επεξεργασίας και εμφιάλωσής του κρασιού. Διάβηκαν λοιπόν το "δρόμο του κρασιού" στον υποδειγματικό και πολύ καλαίσθητο χώρο των οινοποιείων "Σκούρα". Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στο χώρο του οινοποιείου με τη βοήθεια του κ.Δημήτρη και να γνωρίσουν από κοντά τη διαδικασία παραγωγής κρασιού.

Στο πλαίσιο των ημερών που αφιερώσαμε στον τρύγο, μιλήσαμε στα νηπιαγωγάκια μας για τη διαδικασία παραγωγής του κρασιού, τα γλυκά κα άλλα προϊόντα που παράγονται με βάση το μούστο . Οι έννοιες δουλεύτηκαν διαθεματικά. Στο πλαίσιο των Εικαστικών φτιάξαμε σταφύλια με δαχτυλομπογιές. Στο διαδραστικό πίνακά μας τα παιδιά έπαιξαν και εμπέδωσαν πληροφορίες για το κρασί. Τραγουδήσαμε όλοι μαζί τραγούδια σχετικά με το κρασί, διαπραγματευτήκαμε μαζί τις χωρο-χρονικές έννοιες (μέσα-έξω) στο πλαίσιο της διδακτικής Μαθηματικών. Παίξαμε με τη συνοδεία μουσικής παιχνίδια που αφορούσαν αυτές τις έννοιες. Σ' ένα από αυτά παροτρύναμε μερικά παιδιά να σχηματίσουν φωλιές. Τα υπόλοιπα παιδιά παρίσταναν τα πουλιά. Όταν σταματούσε η μουσική τα παιδιά έμπαιναν μέσα στις φωλιές. Όταν ξεκινούσε πάλι έβγαιναν έξω. Παροτρύναμε τα παιδιά να κάνουν παντομίμα που αφορούσε τις δραστηριότητες στο αμπέλι. Παίξαμε κουκλοθέατρο με την κόκκινη νεράιδα του κρασιού και το θεό Διόνυσο. Ένα παιδί ανέλαβε το ρόλο του θεού Διόνυσου.

Την Παρασκευή 4 Οκτωβρίου (Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων), το μάθημα ήταν αφιερωμένο στα ζώα. Παίξαμε κουκλοθέατρο με τη νεράιδα των ζώων και τέσσερα ζώα. Το κουκλοθέατρο αναφερόταν στα Δικαιώματα των Ζώων (Να τα αγαπάμε, να τα προστατεύουμε, να μην καταστρέφουμε τα δάση όπου ζουν). Τέσσερα παιδιά ανέλαβαν αυτό το ρόλο. Φτιάξαμε έπειτα σκυλάκια Δαλματίας στο πλαίσιο των εικαστικών δραστηριοτήτων μας. Τραγουδήσαμε όλοι μαζί με τη συνοδεία κιθάρας το τραγούδι ¨Ένα χρυσόψαρο μέσα στη γυάλα¨. Ακούσαμε τραγούδια για ζώα και χορέψαμε. Μιλήσαμε για τα ζώα, για την τροφή που αντιστοιχεί σε κάθε ζώο και μοιράσαμε σχετικά φύλλα εργασίας. Διαβάσαμε ακόμα το παραμύθι του Ε. Τριβιζά ¨Τρία μικρά λυκάκια¨. Στο photo album μπορείτε να δείτε τις σχετικές φωτογραφίες.

Φθινοπώριασε και μύρισε σχολείο! Τα μικρά νηπιαγωγάκια ζωγραφίζουν το σχολείο που τους φαίνεται τόσο μεγάλο...Ρωτήθηκαν για το τι τους έκανε πιο μεγάλη εντύπωση κι επειδή δεν μπορούν να ...αρθρογραφήσουν μας απαντούν με τις ζωγραφιές τους: Η παιδική χαρά έκλεψε τις καρδιές της Κωνσταντίνας, του Γιάννη, της Γεωργίας και της Βασιλικής, η Σήλια και η Γιούλα ζωγραφίζουν το σχολείο με τα χρώματα του ουράνιου τόξου, ενώ η Ανδριάνα και η Ηλιάνα ζωγραφίζουν τη Γρηγορούλα, τη χελώνα του σχολείου. Ο Πάρης σχεδιάζει έναν δάσκαλο ψηλό σαν το σχολείο, ενώ η Νάσια και η Δήμητρα, ρομαντικές πολύ, ζωγραφίζουν τα λουλούδια της αυλής του σχολείου. Μια εικόνα ίσον χίλιες λέξεις...

Η χρονιά 2013- 2014 ξεκίνησε με χαμόγελα για όλους. Τα παιδιά υποδέχτηκαν με ενθουσιασμό τις αλλαγές που έγιναν στο σχολείο τους κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Ο Δήμαρχος και ο Σύμβουλος που παρευρέθησαν τους έδωσαν ευχές για μια δημιουργική χρονιά. Οι γονείς της Α’ τάξης και του νηπιαγωγείου δεν μπορούσαν να κρύψουν τη συγκίνησή τους.

Ο στίβος γίνεται “παιχνιδάκι” για τα παιδιά του νηπιαγωγείου, που γνωρίζουν τα αθλήματα στίβου στο Στάδιο Άργους.

Τα νηπιαγωγάκια παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα για παιδιά 4-8 ετών με τίτλο «Ο Προίτος, η πανοπλία και οι δεκατέσσερις χρυσοί ρόδακες». Αφού ξεναγήθηκαν στο μουσείο, κατά τη διάρκεια του δραματοποιημένου παραμυθιού που ακολούθησε, τα παιδιά υποδύθηκαν τις κόρες του Προίτου ή έκαναν πομπή στη “μεγάλη θεά”.

Με ποιηματάκια, τραγουδάκια και κατάθεση στεφάνου οι μικροί μαθητές του νηπιαγωγείου γιόρτασαν την 25η Μαρτίου. Στην αυλή όλοι παρέλασαν κρατώντας την ελληνική σημαία!

Με θέμα το σκάκι και τίτλο "Η ζωή μας σε άσπρο - μαύρο" το σχολείο μας πήρε μέρος στο καρναβάλι του Άργους. Ντυθήκαμε λοιπόν βασιλιάδες, πύργοι, στρατηγοί και πιόνια για να τιμήσουμε το πνευματικό αυτό άθλημα αλλά και να διασκεδάσουμε με την ψυχή μας. Όπως έγραφε και το πανό μας:"Η απάντηση η δική μας σε τούτη εδώ την κρίση σκάκι στο τραπέζι μας, το μυαλό να ακονίσει". Η "προθέρμανση"είχε γίνει ήδη από την Παρασκευή στο σχολείο, όπως μπορείτε να δείτε και στο φωτογραφικό άλμπουμ.

Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου αλλά και του Δημοτικού πέρασαν πολύ ωραία στην ταβέρνα "Φίλοιστρον" στη Ν. Κίο. Αφού το "τσίκνισαν" στη συνέχεια χόρεψαν στην αυλή του κέντρου. Φωτογραφίες μπορείτε να βρείτε στο φωτογραφικό άλμπουμ.

Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Βίας και του Σχολικού Εκφοβισμού, την Τετάρτη 6/3/2013 στο τμήμα των νηπίων, η νηπιαγωγός Αγγελίνα Οικονόμου πραγματοποίησε μια συνάντηση με τους μικρούς μαθητές με στόχο την ενημέρωση τους σε θέματα ενδοσχολικής βίας.Τα παιδιά μέσα από την αφήγηση ενός επιλεγμένου παραμυθιού και με την κατάλληλη επεξεργασία καλούνται να περιγράψουν το φαινόμενο, τις παραμέτρους και να βρουν τρόπους αντιμετώπισης μιας τέτοιας συμπεριφοράς. Πρόκειται για μια στοχευμένη δράση προσαρμοσμένη στις ηλικιακές και μαθησιακές ανάγκες των παιδιών και έκλεισε με το γενικό σύνθημα Μίλα – Μη – Φοβάσαι.

Την Παρασκευή 1η Μαρτίου στο θέατρο Τριανόν το Νηπιαγωγείο μας μαζί με τάξεις του Δημοτικού παρακολούθησαν την παράσταση «Ο Μεγαλύτερος Θησαυρός Του Κόσμου». Ο θίασος «Λώτινος Ήλιος» παρουσίασε ένα πολύ όμορφο έργο και με τον πιο γλυκό τρόπο μας απέδειξε ότι ο μεγαλύτερος θησαυρός είναι αυτός που κρύβει ο καθένας μέσα του, αυτός που ανακαλύπτουμε όταν νικάμε τον κακό μας εαυτό. Αξίες όπως η φιλία, η αγάπη και η αλληλεγγύη παρουσιάστηκαν μέσα από μια παρέα παιδιών, ενώ την παράσταση έντυναν εντυπωσιακά η μουσική, τα χρώματα, γιγάντιες κούκλες και η τεχνολογία (projecting και animation).

Την Τρίτη 5 Φεβρουαρίου το Νηπιαγωγείο και η Δ’ τάξη επισκέφτηκαν το Δημοτικό Ωδείο Ναυπλίου, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Γνωριμία με τη Μουσική και τα μουσικά όργανα». Οι μικροί μας φίλοι έκαναν ένα μουσικό ταξίδι με τη βοήθεια του κ. Νόνη, μέσα από μουσικοκινητικά παιχνίδια και δρώμενα.

Τα νηπιαγωγάκια μας μας εντυπωσίασαν με μια θεαματική και γεμάτη νόημα χριστουγεννιάτικη γιορτή. Η παπλωματού αγνοεί την εξουσία του βασιλιά και χαρίζει τα παπλώματά της μόνο στους φτωχούς. Μόνο όταν ο βασιλιάς γίνεται ταπεινός και χαρίζει την περιουσία του καταφέρνει να κερδίσει ένα πάπλωμα ως αντίδωρο. Χαριτωμένα και δυναμικά παιγμένο από τα νηπιαγωγάκια και προνηπιάκια μας.

Και επειδή τα νηπιαγωγάκια ήθελαν λιγάκι να «ξεφύγουν» από την καθημερινότητα, επισκέφτηκαν το παιδότοπο «Αθλόπολη» όπου διασκέδασαν με την καρδιά τους. Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Συρεγγέλα για την φιλοξενία του...

Είχαμε τη χαρά να είμαστε το πρώτο Νηπιαγωγείο που επισκέφτηκε το Παράρτημα της Εθνικής Πινακοθήκης και παρακολούθησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη Ναυπλιακή επανάσταση. Τα παιδιά έμαθαν την ιστορία του τόπου μας και θαύμασαν πίνακες από την εποχή του Όθωνα καθώς και παραδοσιακές φορεσιές της εποχής.

Για δεύτερη χρονιά το νηπιαγωγείο μας συνεχίζει την πετυχημένη συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «Ελπίδα Ζωής» (σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ) και συγκεκριμένα με την κοινωνική λειτουργό Κα Δέσποινα Μάρκου.

Το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας που εφαρμόζεται τη φετινή σχολική χρονιά έχει τίτλο «Παραμύθι χωρίς σύνορα...». Εκπαιδεύει τους μικρούς μαθητές στην ανάπτυξη προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων ενισχύοντας την αυτοεκτίμηση, βελτιώνοντας την επικοινωνία, την ομαδικότητα, θέτοντας όρια και κανόνες, επιλύοντας συγκρούσεις, με στόχο την προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας των παιδιών με ελκυστικές και δημιουργικές μεθόδους σε ένα απόλυτα ασφαλές περιβάλλον.

Στο Νηπιαγωγείο τα παιδιά πρέπει να έρχονται σε επαφή με όλα τα υλικά και τις τεχνικές ζωγραφικής αλλά κυρίως να αισθάνονται υπερηφάνεια για αυτά που δημιουργούν.

Τα νηπιαγωγάκια και τα παιδιά του δημοτικού με πολύ σεβασμό τίμησαν την επέτειο του ΟΧΙ. Εντύπωση έκανε η «παρέλαση» του νηπιαγωγείου μέσα στην αυλή, όπου όλα τα παιδάκια κρατούσαν από μια σημαιούλα και η ερμηνεία του Γιάννη στο «Γυναίκες Ηπειρώτισσες».

Την Τετάρτη 17 Οκτωβρίου τα παιδιά του Δημοτικού και του Νηπιαγωγείου παρακολούθησαν το κλασικό αριστούργημα του Όσκαρ Ουάιλντ ‘’ Το Αηδόνι και το Τριαντάφυλλο ‘’ σε θεατρική απόδοση και σκηνοθεσία Μιχάλη Κουκουλομμάτη. Ιδιαίτερα το χάρηκαν τα παιδιά της Ε’ τάξης που στο μάθημα της λογοτεχνίας μελετούν τα παιδικά διηγήματα του Όσκαρ Ουάιλντ.

Την ποτοποιία «Καρώνη» επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο και η Α’ τάξη του Δημοτικού σχολείου μας. Τα παιδιά γνώρισαν από κοντά τη διαδικασία παρασκευής του ούζου και άλλων παρόμοιων ποτών μέσα σε ένα πολύ φιλόξενο περιβάλλον. Εντύπωση στους μικρούς μαθητές προκάλεσαν οι μεγάλοι αποστακτήρες. Λίγο αργότερα ξεκουράστηκαν κοντά στη θάλασσα της Καραθώνας «μεθυσμένα» από όσα είχαν δει και από την ομορφιά της θάλασσας!

Η χρονιά 2012-2013 ξεκίνησε με πολλά χαμόγελα. Τα παιδιά υποδέχτηκαν με ενθουσιασμό τα έντονα χρώματα του σχολείου. Οι γονείς της Α’ τάξης και του νηπιαγωγείου δεν μπορούσαν να κρύψουν τη συγκίνησή τους.

Αναγνωρίζοντας την καινοτόμο και συστηματική δουλειά της νηπιαγωγού μας κας Αγγελίνας Οικονόμου η σύμβουλος προσχολικής αγωγής Κα Κρυσταλλία Παπαγεωργίου την κάλεσε ως μία εκ των δύο εισηγητριών στο σεμινάριο των νηπιαγωγών της περιοχής μας με θέμα: «Νέες τεχνολογίες στο Νηπιαγωγείο». Η κα Αγγελίνα Οικονόμου παρουσίασε αναλυτικά την «ψηφιακή της τάξη» που χρησιμοποιεί τόσο το διαδραστικό πίνακα όσο και τα λαπτοπάκια των μικρών μαθητών. Παρουσιάστηκε επίσης ένα από τα εκπαιδευτικά λογισμικά που χρησιμοποιούνται καθώς και βιντεοσκοπημένες διδασκαλίες μέσα από την τάξη.

Για τη λήξη του σχολικού έτους οι μικροί μας πρωταγωνιστές παρουσίασαν μια μουσικοχορευτική θεατρική παράσταση βασισμένη στο βιβλίο «Ένας γάτος μια φορά…» Τα παιδιά μας χάρισαν ένα ταξίδι στον κόσμο των ζώων, μιλώντας για τη διαφορετικότητα, την αποδοχή από το κοινωνικό σύνολο, την αυτοεκτίμηση, την ευαισθησία και το σεβασμό στους γύρω μας. Με κύριο συναίσθημα την αγάπη, τα παιδιά κατάφεραν όλα μαζί να γίνουν μια πολύχρωμη μπάλα, μια μπάλα με χίλια χρώματα που όταν κυλά στη γειτονιά μοιάζει με ουράνιο τόξο. Ένα ουράνιο τόξο που δίνει ελπίδα και ζεσταίνει τις ψυχές μας…

Η τελική εκδρομή των μικρών μας τάξεων έγινε φέτος στην κατασκήνωση freeland στο Χιλιομόδι (πρώην μαγεμένο δάσος). Τα παιδιά μας έβγαλαν ένα κομμάτι της μαγείας που κρύβουν μέσα τους σε κάθε δραστηριότητα που έκαναν. Στο τραμπολίνο, στην τοξοβολία, στην ποδηλασία, στο σκάκι, στα ομαδικά αθλήματα και σε πολλά άλλα που μας πρόσφερε ο πολύ όμορφος αυτός χώρος. Βέβαια και οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί δεν πήγαν πίσω! Ακολούθησαν τους μικρούς μας ήρωες και προσπάθησαν να τα καταφέρουν το ίδιο καλά!

Μετά από οχτάμηνη συνεργασία μας με τον ΟΚΑΝΑ για την υλοποίηση του προγράμματος Αγωγής Υγείας « Ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα στο νηπιαγωγείο» , η κοινωνική λειτουργός κα Δέσποινα Μάρκου επισκέφθηκε το νηπιαγωγείο μας ώστε να μιλήσει αναλυτικά για την πορεία και τους στόχους του προγράμματος. Στη μικρή γιορτή που στήθηκε για τη λήξη του προγράμματος οι φωτογραφίες, οι κατασκευές και οι ομαδικές εργασίες των παιδιών ανέδειξαν πώς είναι δυνατόν τα παιδιά να εξωτερικεύουν τα συναισθήματά τους και να μαθαίνουν ότι ο αυτοσεβασμός, η φροντίδα για τον εαυτό μας καθώς και η σωστή διατροφή σε συνδυασμό με την καθαριότητα και την άθληση συμβάλλουν στη σωστή σωματική και ψυχική υγεία κάθε ανθρώπου. Στη συνέχεια η κα Μάρκου έκανε μια συζήτηση με τους γονείς ώστε να τους συμβουλέψει σε τυχόν προβλήματα που προκύπτουν στην καθημερινότητα. Η βραδιά τελείωσε με πολλά χαμόγελα και μπαλόνια που μοιράστηκαν στους μικρούς μας φίλους.

Πρωτότυπες κατασκευές για το πάσχα κατασκεύασαν τα νήπια με τη βοήθεια της δασκάλας τους.

Ο στίβος γίνεται “παιχνιδάκι” για τα παιδιά του νηπιαγωγείου, που γνωρίζουν τα αθλήματα στίβου στο Στάδιο Άργους.

Τα νηπιαγωγάκια παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα για παιδιά 4-8 ετών με τίτλο «Ο Προίτος, η πανοπλία και οι δεκατέσσερις χρυσοί ρόδακες». Αφού ξεναγήθηκαν στο μουσείο, κατά τη διάρκεια του δραματοποιημένου παραμυθιού που ακολούθησε, τα παιδιά υποδύθηκαν τις κόρες του Προίτου ή έκαναν πομπή στη “μεγάλη θεά”.

Το σχολείο μας σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ Άργους υλοποιούν πρόγραμμα αγωγής υγείας. Η ψυχολόγος Μάρκου Δέσποινα μαζί με τη νηπιαγωγό μας σχεδιάζουν δραστηριότητες που έχουν ως στόχο να κάνουν τα παιδιά να γνωρίσουν, να σεβαστούν και να αγαπήσουν το σώμα τους και τον εαυτό τους.

Με ποιηματάκια, τραγουδάκια και κατάθεση στεφάνου οι μικροί μαθητές γιόρτασαν την 25η Μαρτίου.

Υπάρχει πιο ωραίος τρόπος να αποχαιρετήσει κανείς το 2011 παρά μέσα από μια χριστουγεννιάτικη γιορτή; Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου μας διηγήθηκαν μια χριστουγεννιάτικη γιορτή που επιμελήθηκε με πολλή αγάπη η Νηπιαγωγός τους κα. Αγγελίνα Οικονόμου. Φωτογραφίες της γιορτής θα βρείτε στο φωτογραφικό άλμπουμ του Νηπιαγωγείου.

Μέσα στο Δεκέμβρη, οι μικροί μαθητές του Νηπιαγωγείου επισκέφθηκαν την Εθνική Πινακοθήκη. Εκεί βοηθούμενοι από εικαστικό κατασκεύασαν χριστουγιεννιάτικα στολίδια!

Το Νοέμβριο διαλέξαμε να επισκεφθούμε με τα παιδιά το λαογραφικό μουσείο για να μάθουν για τις κούκλες μέσα από βιωματικές δράσεις. Θα βρείτε φωτογραφίες της εκδρομής στο φωτογραφικό μας άλμπουμ.

Με σεβασμό και κέφι οι μαθητές του Δημοτικού αλλά και του Νηπιαγωγείου τίμησαν την ιστορική επέτειο με μια σειρά από δρώμενα. Φωτογραφίες από τις εκδηλώσεις μπορείτε να βρείτε στο φωτογραφικό άλμπουμ.

Αρχές Οκτώβριου, οι μαθητές του σχολείου μας επισκέφθηκαν τις εξαιρετικές εγκαταστάσεις του Οινοποιείου "Σκούρας\. Τα παιδιά ξεναγήθηκαν στο χώρο και έμαθαν τα μυστικά για την παραγωγή του κρασιού. Ευχαριστούμε τους υπεύθυνους του οινοποιείου που εκτός από το να φτιάχνουν υπέροχο κρασί είναι πάντα πολύ φιλόξενοι. Θα βρείτε φωτογραφίες της εκδρομής στο φωτογραφικό μας άλμπουμ.

Τα παιδιά του νηπιαγωγείου με πολλή χαρά συμμετείχαν με ποιήματα και τραγουδάκια στη γιορτή για την επανάσταση των ηρώων μας του 1821.

Το σχολείο μας για μια ακόμα χρονιά συμμετείχε στην αποκριάτικη παρέλαση που έγινε στο Άργος. Παιδιά και γονείς ντυθήκαμε μάγειρες και μαγείρισσες και χορέψαμε με την καρδιά μας. Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Σκαρπέντζο για το άρμα! Πολλές φωτογραφίες θα βρείτε στο φωτογραφικό άλμπουμ.

Τα παιδιά του νηπιαγωγείου ντύθηκαν αποκριάτικα, χόρεψαν και τραγούδησαν στο σχολείο λίγο πριν τη μεγάλη παρέλαση. Φωτογραφίες μπορείτε να βρείτε στο φωτογραφικό άλμπουμ.

Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου αλλά και των τεσσάρων πρώτων τάξεων του Δημοτικού πέρασαν πολύ ωραία στην ταβέρνα "Ριβιέρα" του κ. Χρήσιμου στο Κεφαλάρι. Φωτογραφίες μπορείτε να βρείτε στο φωτογραφικό άλμπουμ.

Για τους μαθητές του σχολείου τα μαθήματα σκάκι παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον!

Επειδή πιστεύουμε ότι η σωστή οδική αγωγή πρέπει να καλλιεργείται στα παιδιά από μικρή ηλικία, φορτώσαμε τα ποδήλατα των μαθητών του Νηπιαγωγείου στο σχολικό και τα πήγαμε στο πάρκο οδικής αγωγής της Ν. Κίου για να δουν στην πράξη τους κανόνες κυκλοφορίας.

Την Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2010, έγινε η γιορτή του Νηπιαγωγείου στο Θέατρο Τριανόν στο Νάυπλιο. Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας ευχήθηκαν καλή χρονιά, χόρεψαν, τραγούδησαν και έκαναν τα πρώτα τους θεατρικά βήματα! Τις φωτογραφίες από την παράσταση μπορείτε να τις βρείτε στο φωτογραφικό άλμπουμ του νηπιαγωγείου

Το νηπιαγωγείο επισκέφτηκε το Κέντρο Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και συμμετείχε στο πρόγραμμα "Όταν λέω πορτοκάλι να βγαίνεις". Αφού έγιναν παιχνίδια γνωριμίας, τα παιδιά ενημερώθηκαν για το πορτοκάλι και την ιστορία του, επισκέφτηκαν ένα πορτοκαλεώνα κι ένα εργοστάσιο τυποποίησης πορτοκαλιών και τέλος έφτιαξαν κατσκευές σχετικές με το πορτοκάλι. Τις φωτογραφίες από την επίσκεψη μπορείτε να τις βρείτε στο φωτογραφικό άλμπουμ του νηπιαγωγείου.

Το Νηπιαγωγείο και οι μικρές τάξεις του σχολείου επισκέφτηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Ναυπλίου, που τράβηξε το ενδιαφέρον τους με τα εκθέματά του.

Και φέτος γιορτάσαμε την εθνική μας γιορτή μέσα από ποιήματα και τραγούδια που παρουσίασαν τα παιδιά μας με την κατάλληλη προετοιμασία από τις Νηπιαγωγούς μας.

Οι μαθητές μας πήγαν να δουν το μικρό Νικόλα στον κινηματογράφο του Άργους.

Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου πήγαν εκδρομή μαζί με τα παιδιά του Δημοτικού στην αρχαία Επίδαυρο!

Οι μαθητές του σχολείου, γιόρτασαν η γιορτή της εθνικής μας ανεξαρτησίας.

Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου επισκέφτηκαν τα συσκευαστήρια του κ. Τόμπρα όπου ενημερώθηκαν και ανακύκλωσαν τα πλαστικά καπάκια από μπουκάλια που είχαν μαζέψει. Στη συνέχεια επισκέφτηκαν το αρχαιολογικό μουσείο του Ναυπλίου.

Με μεγάλη χαρά γιορτάσαμε με τα παιδιά του σχολείου μας τη γιορτή των Χριστουγέννων. Τα παιδιά απήγγειλαν ποιήματα, τραγούδησαν και μας πορουσίασαν πολύ πετυχημένα το σκετς "Ο Άι Βασίλης πάει διακοπές".

Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου μας πήγαν μέχρι τη δημοτική βιβλιοθήκη Άργους όπου ξεναγήθηκαν στους χώρους και παρακολούθησαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχετικό με την ανάγνωση παραμυθιού.

Στη σημερινή μας εκδρομή τα παιδιά μας ασχολήθηκαν με το θέατρο σκιών. Έμαθαν για τις φιγούρες, την ιστορία του, ενώ είχαν την ευκαιρία να παίξουν και τα ίδια με χαρά.

Στη σημερινή μας εκδήλωση οι μικροί μαθητές μας ήρθαν σε επαφή με τη σημασία της εθνικής μας γιορτής, ενώ με την κατάλληλη προετοιμασία από τη Νηπιαγωγό Αγγελίνα Οικονόμου παρουσίασαν ποιήματα και τραγούδια.